Thursday, June 25, 2009

Bencana Akhir Zaman

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) kecewa dengan ulasan Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria berkaitan kegagalan merealisasikan kerajaan perpaduan PAS-UMNO yang juga mendakwa PAS sebagai parti Islam tetapi sanggup berkelahi dan memutuskan tali persaudaraan sesama Islam demi menegakkan ideologi politik.

DPPN Pk mengecam kenyataan Tan Sri Harussani yang cuba bersikap berpihak kepada UMNO di dalam isu Kerajaan Perpaduan ini. Mufti yang sepatutnya di lihat tidak berpihak dan sebagai penasihat Agama kepada Seri Paduka Sultan Perak agar tidak mencemar kedudukannya dan berpihak sebagai suara kepada manamana parti politik.

DPPN Pk akan mengadakan pertemuan bersama dengan Tan Sri Harussani bagi menjelaskan dan menerangkan perkara sebenar penolakan terhadap kerjasama dengan UMNO yang telah dilihat diPerak sendiri cara mereka merampas Kerajaan Pakatan Rakyat Perak pada Februari yang lalu.

DPPN Pk juga meminta supaya isu-isu Agama Islam yang menjadi tanggungjawab Mufti mesti diselesaikan dahulu daripada memberikan kenyataan-kenyataan politik. DPPN Pk berharap agar kenyataan-kenyataan yang dibuat oleh Mufti supaya tidak berpihak kepada UMNO semata-mata tetapi lebih bertanggungjawab jika ianya bertentangan dengan UMNO.


Dr. RAJA AHMAD AL-HISS
Setiausaha,
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak

...................................................................

Akhir zaman akan berlaku banyak fitnah dikalangan golongan ulama, para ilmuan agama, yang cenderung untuk dunia atau cenderung untuk akhirat. Sudah bayak dan jelas dapat disaksikan sekalian para ulama yang dipergunakan oleh pihak tidak bertanggungjawab untuk kepentingan perut masing-masing. Sedih tengok para "cendiakawan" kononnya arif soal agama diperkuda sedemikian rupa.

Yang pelik dan menggarukan kepala, kenapa isu seperti ini perlu dikomersialkan melampau2. Sedangkan masalah keruntuhan dan gejala sosial yang makin parah tak dak pula yang nak bahas dan berhujah. Sebabnya tidak ada kaitan dengan perut-perut orang yang tidak bertanggungjawab. Yang berkaitan baru mereka akan berbicara, kononnya back up golongan kuasawan yang ketandusan bicara, kredibilti ulama mungkin dipandang tinggi. Mungkin la kot, nilai la sendiri.

Contoh yang paling mudah berkenaan dengan Konsert Jom Heboh. Dulu memang heboh. Heboh apa? Heboh la dah kena haram. Skang halal pula? Sekarang tiada lagi suara para alim ulama yang bertanggungjawab bersuara mengharamkannya. Program Realiti pun dah makin banyak, banyak pilihan dan saluran. Realiti apa? Realiti melahirkan idola remaja? Macam dahsyat saja matlamat? Memualkan jiwa.

"Maksiat makin subur, remaja makin rancak menggila, makin memenatkan mata dan hati yang memandang. Makin benci sebilangan umat pada insan tiada rasa"

Rasulullah bersabda:-
“Akan muncul di akhir zaman orang-orang yang mencari dunia dengan agama. Di hadapan manusia mereka memakai baju dari bulu domba untuk memberi kesan kerendahan hati mereka, lisan mereka lebih manis dari gula namun hati mereka adalah hati serigala (sangat menyukai harta dan kedudukan). Alloh berfirman, “Apakah dengan-Ku (kasih dan kesempatan yang Kuberikan) kalian tertipu ataukah kalian berani kepada-Ku. Demi Diriku, Aku bersumpah. Aku akan mengirim bencana dari antara mereka sendiri yang menjadikan orang-orang santun menjadi kebingungan (apalagi selain mereka) sehingga mereka tidak mampu melepaskan diri darinya.” (HR: Tirmidzi)

"Menulis bukan menghina mencela, tetapi sayang sekalian manusia, yang namanya Islam, mencari kebenaran dan kesaksamaan, melihat anak bangsa merdeka, merdeka hati, aqal dan jiwa , demi Islam yang tercinta"

No comments:

Post a Comment