Wednesday, January 13, 2010

10 Serangan Gereja: Jangan Keruhkan Keadaan!


http://wargamarhaen.blogspot.com/
Sebuah gereja di Kota Tinggi, Johor menjadi sasaran khianat pihak tidak bertanggungjawab yang menyimbah cat merah awal pagi ini.

Ketua polis daerah Supt Osman Mohamed Sebot mengesahkan kejadian tersebut berlaku antara pukul 3 hingga 6 pagi.

Serangan ke atas gereja itu adalah yang pertama di Johor, dan yang ke-10 di seluruh negara.
.............................

Terlalu banyak serangan gereja sejak2 akhir ni, saya seperti tidak percaya orang Melayu Islam yang terlibat dengan kerja biadap ini, ataupun apa yang berlaku ada dalang lain disebalik kerja jahat dan tak bertamadun ni.

Mungkin mereka sengaja mengeksploitasi dan mengambil kesempatan dengan keadaan yang semakin kusut. Jangan Keruhkan Keadaan!

Salam Perpaduan untuk semua.

2 comments:

  1. Bah sangat menyokong pendirian pemimpin2 PAS terutamanya Tn Guru Hj Nik Aziz berkenaan sokongan terhadap kejayaan perjuangan 'Herald the Catholic Weekly'.

    Terlalu lama perkara perjuangan ini untuk diselesaikan, setelah selesai dengan keputusan Mahkamah membenarkan 'Herald' mengunakan perkataan "ALLAH" dan juga diterbitkan dalam Bahasa Melayu, banyak pehak pula yang menentang nya sampai ada yang bom atau bakar gereja.

    Hanya Pemimpin2 PAS sahaja yang nampak bersetuju. Maka dengan ini pehak pendakwah Catholic akan lebih memudahkan tugas2 dakwah nya dikalangan kaum kami. Ada kemungkinan lebih ramai yang minat agama Catholic kerana ianya dianggap lebih kurang sama saja dengan Islam, bahkan ianya lebih senang kerana tidak banyak yang perlu dipelajari.

    Selain dari itu bab makan minum pun tidak berubah boleh makan dan minum semua nya. Kerana tidak ada halal atau haram dalam segi pemakanan. Kejayaan 'Herald' ini akan memberi kan lebih ramai kaum asli memeluk agama Catholic.

    Mudah-mudahan orang melayu pun banyak ikut sama masuk katolik yang mudah dan senang ini.

    Sekarang kita sudah tidak ada apa bezanya, kita juga sama2 sembah ALLAH yang maha esa. Ameeeen!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. salam sejahtera utk bah, lama tak ketemu dalam laman maya:)

    terima kasih sudi lawat blog saya.

    Islam dan Kristian dua perkara berbeza, tak sama pun Bah. Islam sembah Allah yang Maha Esa(tunggal). Kritian knsep trinity( 3 tuhan) sama ka?

    saya malas nk komen byk, cuma nak tegur Bah jgn mainkan sentimen agama dan terus mengapi2kan orang Islam.

    ni urusan umat Islam. apa Yang tuan Guru katakan itu benar, tidak salah penggunaan nama Allah, yang salah kalau nama Allah digunakan untuk tujuan penyebaran Kristian dan dihina, dimain2kan!

    jangan dicuit benda yang tak sepatutnya...perlu wujud sikap saling menghormati. Bah p sekolah belajar lagi ya...kurang ilmu sivik dan moral.

    salam perpaduan utk semua.

    ReplyDelete