Wednesday, January 6, 2010

Fitnah Untuk Tuan Guru Nik Aziz

Seorang lelaki, yang menggelarkan dirinya "aktivis kebudayaan", membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di Putrajaya hari ini berhubung dakwaan penyalahgunaan kuasa dan rasuah melibatkan Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan exco kerajaan negeri itu serta beberapa individu.

Zaidi Yaacob, 47, yang berkata beliau seorang rakyat Kelantan, memberitahu pemberita bahawa laporan itu dibuat berdasarkan salinan sepucuk surat yang diterimanya melalui pos dua hari lepas.

Beliau telah menyerahkan surat berkenaan kepada seorang pegawai SPRM tengah hari tadi.

- Bernama

5 comments:

  1. Maka SPRM pun segera membuka fail siasatan dan mengembleng seluruh anggota menyelongkar bukti berdasarkan surat yang hanya layak digunakan untuk membungkus kacang kuda...Wallahualam dan wassalam.

    ReplyDelete
  2. salam babah,

    komen yang bersahaja dari babah.menarik sekali...surat yang entah benar at tidak, tu la yang SPRM nak pulun sgt. kes2 yang telah dibuktikan tidak pula dicari gali...puak2 ni dah diperkuda da..

    ReplyDelete
  3. Cekap betul sprm ni,pasal surat sekeping yng entah 2 di tulis dan di pos sendiri oleh tuanpunya diripun di siasat.
    kalau macamtu apa kata kita pakat tulis surat banyak2 hantar kat ketua cawangan umno kt tempat masing2.lepas tu buat laporan

    ReplyDelete
  4. Dia hanya menerima surat yang dihatar kepada beliau, itu bukan bukti yang kukuh. Kalau pasal pejuang Islam sekilat petir di buka fail nya. Kes curi ayam pun kena report kat balai dulu. Kesihan sungguh terhadap Tok Guru. Kes ke Mekah pun dikaitkan dengan Rasuah timbul pula kes baru

    ReplyDelete
  5. salam ijok dan ayid, elok benar idea tu, tulis banyak2, agak2 SPRM nak p siasat dak?

    semoga Allah beri ketabahan kpd semua pejuang2 Islam. insyaallah :)

    ReplyDelete