Wednesday, December 16, 2009

Tahniah! Perak Terus Usaha Memperkasakan PR


HARAKAHDAILY.COM
IPOH, 17 Dis: Selepas berjaya menubuhkan Sekretariat Pemuda 24 Oktober lalu, Pakatan Rakyat (PR) negeri Perak terus memperkasa hubungan ketiga-tiga parti dengan menubuhkan pula Sekretariat Wanita PR negeri itu.

Setiausaha Sekretariat Pakatan Rakyat Perak, Drs. Khalil idham Lim dalam satu kenyataan memberitahu, penubuhan sekretariat itu dibuat malam tadi pada satu majlis berlangsung di pejabat PR Ipoh.

"Penubuhan Sekretariat Wanita Pakatan Rakyat Perak diharapkan dapat meneruskan kesimbungan Pakatan Rakyat untuk memastikan kuasa yang dirampas oleh BN dikembalikan di Perak, Sehubungan dengan itu saya berharap penubuhan Sekretariat Wanita ini dapat menguatkan lagi gagasan Pakatan Rakyat di Negeri Perak," katanya.

Sembilan wakil wanita PR negeri masing-masing tiga dari PAS, PKR dan DAP telah hadir pada majlis penubuhan malam tadi.

Mereka adalah wakil Dewan Muslimat PAS (DMP) iaitu Bariah Alang Sapri ( Ketua DMP Negeri), Mazidah Ghani (Penolong SU DMP Negeri, dan Amizan Baharudin ( Pengarah Pilihanraya DMP Negeri).

DAP pula diwakili Leong Mee Meng (ADUN Jalong), Lim Pek Her (ADUN Mengelembu) dan V. Shasha manakala Wanita PKR pula Zuraidah Zakaria (SU Wanita PKR Negeri), Azlina Adnan (Pen. Ketua Penerangan Wanita PKR Negeri) dan Fatimah bt. Ahmad.

"Selepas ini ketiga parti akan bermesyuarat dengan diwakili oleh 3 orang wakil bagi setiap parti dan siapakah wakilnya diserahkan kepada parti masing-masing menentukannya," beritahu Khalil yang juga ADUN Titi Serong.

Hasrat penubuhan sekretariat ini juga katanya dicetuskan pada Mesyuarat Pakatan Rakyat Negeri minggu lalu.

Sehubungan itu katanya, penubuhan tersebut diharap dapat melahirkan gelombang baru dan dapat menarik lebih ramai pengundi wanita khususnya di Negeri Perak.

No comments:

Post a Comment